onsdag 4. september 2013

vimpler = fest

Det er snart tid for dåp hos oss, og til festlig lag trengs festlig pynt. Vi (min strikkende mor og jeg) (ok - mest henne!) har strikket vimpler i lange baner...




Vi har brukt bomullsgarnet fra Søstrene Grene i sju forskjellige fine farger, dobbel tråd og pinne nummer 5.  Vil la opp to masker, og økte med en maske i hver side (innenfor første og siste maske) på hver fjerde pinne til vi var oppe i 22 masker. Her er det selvsagt bare å fortsette nøyaktig så lenge en syns det trengs før vimpelen er i festlig størrelse. Vi fikk ca sju vimpler per nøste, så da forstår dere at det ble en god, lang rekke med vimpler... Jeg har tredd dem på en basttråd jeg hadde liggende i hageutstyret.




I tillegg har vi sydd en hel haug i forskjellige stoff, så her blir taket over festbordet fullt og fint. Men en trenger jo ikke lage hundrevis av vimpler - er ikke en rad med cirka 10 superfin pynt på et barnerom for eksempel? Det skal jeg etterbruke våre til. Og så kommer det jo alltids en bursdagsfest og tre!



6 kommentarer:

  1. Dette ble jo skikkelig festfint;)Lykke til med dåpen!

    SvarSlett
  2. God dåp! Søte vimpler var det, de blir sikkert kjempefine både til fest og på barnerom.

    SvarSlett
  3. Så koselig med hjemmelaget pynt! Blir sikkert kjempefint :)

    SvarSlett
  4. Så flott dette blir! Bra tips til restegarnsbruk :)

    SvarSlett
  5. Så god ide å strikke vimplene! Dette såg fint ut! Lukke til med barnedåpen!

    SvarSlett
  6. Hei! Her har det skjedd mye mens jeg har vært høvelig fraværende fra bloggland. Gratulerer med lillenurket! Og lykke til med dåpen. Knallfin pynt!

    SvarSlett