lørdag 23. mars 2013

gul helg

Denne lille flettejakken var tenkt som en julegave, og kom neeesten helt i mål til den høytiden. Men så ble den liggende uten krage og stolper nederts i kurven helt til nå. Kan jeg prøve meg med at julen varer helt til påske?




Jakken er strikket i Lanett Fra Sandnes Garn, og oppskriften er fra tema #5 i dette heftet.  Flettene på armene er de samme som foran langs stolpene. Den var gøy å strikke, og Lanett er et helt OK garn syns jeg, selv om superwash er mer praktisk enn det er en nytelse å jobbe med. Størrelsen er omtrent 9 måneder tror jeg, og den tiltenkte mottageren er allerede på vei til å bli for stor. Nå havner den enten i gaveskuffen eller i vårt egne voksende lager med babytøy. Aller først havner den uansett i Pinnekrokens gule marsutfordring!




God helg og påske til alle dere fine som er innom og leser og kommenterer - jeg blir så glad!







12 kommentarer:

  1. Så herlig fin jakke, en skikkelig påske-jakke ble det :) Liker veldig godt farger til små barn, er selv alt for feig med fargeskalaen så denne inspirerte :) God påske

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! Det er enklere å strikke med sterke farger til så små mennesker syns jeg - det har ikke begynt å bry seg så veldig selv ennå, og så er det ikke den store forpliktelsen når det gjelder størrelse på prosjekt :) Anbefales!

      Slett
  2. Nydelig jakke! Og så anvendelig og klassisk i mønsteret, og fargevalget gjorde den knall :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Håper den kan bli godt brukt av noen :)

      Slett
  3. Oj, det var virkelig perfekt timing me ferdig gult strikketøy og påske:-) kjempeskjønn jakke. Fletter er bare så fint:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg liker også godt fletter - veldig godt betalt utseendemessig for noe som er relativt enkelt å få til ;)

      Slett
  4. Med den friske fargen der kommer deg fint unna med "...varer helt til påske". Fin fin jakke. Jeg har litt strikketørke om dagen, men håper å komme sterkere tilbake....snart.
    God Påske!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det trengs noen pauser og iblant :)

      Slett
  5. Kjempefin jakke :) Klart jula varer helt til påske ;)))

    SvarSlett
    Svar
    1. Bra at du er enig ;) - da sier vi det sånn!

      Slett
  6. Så frisk og fin babyjakke!

    Takk for bidraget til Pinnekrokens marsutfordring; Gult er kult!

    Hilsen Eirin
    -Pinnekroken-

    SvarSlett