tirsdag 26. februar 2013

strikkepause

Det straffer seg å bli for ivrig. Plutselig sitter jeg her med en høyre nakke, skulder, arm og hånd som skriker i protest mot mer strikking. Det er bare kjedelig.

Jeg mistenker at den utslagsgivende faktoren var et forsøk på Maskedilla sin nydelige vott på pinne 2. Så smått, og med skikkelig følg-med-mønster. Full konsentrasjon og høye skuldre. Tabbe! I tillegg ble votten helt latterlig liten. Maskedilla og meg er nok ikke helt på samme strikkefasthetsplanet. Noe hun advarer om i mønsteret, så skylden er bare min. Sta som en okse kom jeg helt hit før jeg måtte innse at votten aldri kom til å passe et voksent menneske.






Neste skritt: rekke opp. Ingen vott men masse vondt der altså. Meget vellykka prosjekt.

OK, så hva gjør man da med all tiden som ikke lenger går til strikking i løpet av en helg? Garn- og håndarbeidskommoden har aldri vært ryddigere. UFO-er uten livets rett er atter blitt til garnnøster. Jeg har ryddet ting på plass i en ny, stor bokhylle, gjort klar til såing av vårens første frø og bakt både boller og kake. Og idag kommer det en gammel symaskin i hus. Stavangers nye godteri-butikk, Stoff og Stil, er et drømmested og jeg har handlet inn til et vattert krype-teppe.






Så gjenstår det bare å lære å sy. Hva gjør dere andre når strikkingen straffer seg?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar