tirsdag 19. februar 2013

fuglemammas body

I høst begynte jeg på en babybody fra Myk Start, planlagt som gave, men aldri fullført. Den påtenkte mottakeren fikk noe annet, og jeg trodde det lå et prosjekt i kurven som det var massevis av arbeid igjen på. Hvor gøy er det ikke da å oppdage at det som ligger der i en krøll trenger maksimalt en halvtime for å bli ferdig? Bildet viser det "upåtakelige" prosjektet jeg hadde liggende...




Nå er det i tillegg sånn at vi godt kan få bruk for dette plagget i eget hus, og for et juli-barn er det kanskje like greit at jeg ikke hadde nok garn til å strikke lange armer. Bodyen er strikket i dette garnet, som ikke er altfor varmt. Bilde nummer to viser mengden garn som var igjen etter avfelling...




Monteringen måtte altså gjøres med et annen garn, men det var akkurat nok igjen til å få sydd i knapper med riktig farge på tråden. Knappene er kjøpt på Bernina i Stavangers mest fargerike gate, en liten butikk og systue som selger masse norgeskitch til cruise-passasjerer, men også har et stort utvalg knapper og annet sytilbehør.




Og vips var bodyen gått fra UFO til FO, det er alltid fint - og ikke minst bra når Myk Start kunne leveres tilbake til biblioteket etter (krmt) noen purringer... Heldigvis er den nå å få tak i på Mammut-salget!


4 kommentarer:

  1. Så søt den ble! Den boka er verd pengene ja, kjekt at den er på salg nå. Blir gøy å følge med på babystrikkinga nå fremover. Satser på at vi sees i Stavanger med barnevogn til sommeren :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, frk., jeg syns det meste i nyfødt-størrelse blir veldig søtt i grunnen, sprøtt at det går an å være så liten :) Håper absolutt vi ses med vogn!

      Slett
  2. Gratulerer - så gode nyheter :) Da må du jo bare investere i Myk Start en gang for alle ;)

    Kjempefin body du har laget. Har strikket den selv, og den ble en stor suksess. Likte knappene godt, fargen på dem sto veldig fint til garnet.

    Gleder meg til å følge med på babystrikkingen din - hvis du er i form til det :) Jeg strikket mye etter at de første mnd var overstått :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Her investeres det i litt av hvert kan jeg si, vi har heldigvis hatt din mann på besøk med kyndige råd om hva vi generelt trenger og ikke :) ! Nå er jeg i god strikkeform, men hadde et opphold en stund - strikket masse helt i starten mens jeg var kvalm, men etterhvert ble strikkingen så knyttet til kvalmen at jeg ble dårlig bare av å se på pinnene, haha. Heldigvis bedre tider nå. Imponerende at du får tid til litt også i ditt nye hektiske liv!

      Slett