mandag 5. november 2012

orkanstrikk!

To uker i New York er over - særlig den siste ble mer unik enn jeg hadde sett for meg... Først et creepy folketomt orkanventende Manhattan, og så en strøm- og subway-løs by. Vi klarte oss fint uten evakuering og med strøm. En kjedelig ferieuke er et meget smått problem sammenlignet med å miste hus og hjem og til og med livet som ble realiteten for alt for mange helt fra Karibien og til Canada.

Heldigivis for meg fikk jeg en hel uke med nydelig høst i New York før Sandy ankom. Purl Soho var en drøm... Som endte opp med å koste meg drøye 200 dollar... Reaksjonen til en bekjent: "My God, what do they sell there? Unicorn yarn?" Haha. Akkurat det fant jeg ikke, men oj og oj for et fint (og dyrt) utvalg... Og nå har de fått strømmen tilbake og har åpnet igjen. Bra for dem! Mer om innkjøpene når det begynner å komme på pinnene.




Strikkepinner på fly viste seg å være en blandet suksess. Vestover fra Sola og Heathrow gikk det knirkefritt. Med samme flyselskap (BA) ved innsjekking på Newark til turen tilbake østover var det ikke lov. Go figure. Skulle likt å vite hva som gjør strikkepinner så mye mer truende i den reiseretningen. Og å se en statistikk på hvor mange fly som noen gang er kapret med strikkepinner som våpen. Anyways. Den første flyturen og orkantimene ble iallefall utnyttet til teststrikkingen jeg holder på med - nesten i mål! 




Til sist kan jeg melde om at mine amerikanske venninner er supermisunnelige på at så mange av oss norske jenter har blitt lært opp i strikking av mødre, bestemødre og på skolen. Det er jeg jammen takknemlig for selv og!

5 kommentarer:

  1. Velkommen hjem igjen! Høres ut som en litt for spennende ferie for meg, hehe - orkaner er litt på grensen av hva jeg liker ;)

    Herlig herlig butikk - hadde fort brukt like mye som deg der. Nå gleder jeg meg til å se prosjektene dine framover :)

    SvarSlett
    Svar
    1. For oss vestkystere kan jeg fortelle at vi ikke var særlig imponerte av vinden... Så du hadde nok tålt godt å oppholde deg der :)

      Slett
  2. Flott tur, om den ble en smule amputert! vi var i samme by for fire år siden, og jeg skulle gjerne tilbake en dag.

    -unicorn yarn- hihi!

    SvarSlett
    Svar
    1. Man kan aldri dra for mange ganger til New York City spør du meg - enhjørninger eller ei ;)

      Slett
  3. Vi var i New York i fjor - ankom dagen etter orkanen Irene. Den var ikke på langt nær så illsint som Sandy. Men flyplassen i Newark, ja den har jeg hørt mye stygt om. Jeg hadde ikke strikkepinner med da vi var der, men makan til kø og lange ventetider har jeg aldri opplevd. Ikke noen fin opplevelse. Synd du måtte gi fra deg pinnene dine!

    SvarSlett